Duruşu Düzeltmek İçin Kullanılan 7 Güçlü Yöntem

Altın Tavsiye 1 :

İşe, bilgisayar karşısındaki oturuşunu düzelterek başlayalım. Bilgisayar ekranının göz hizasında olması gerekir. Eğer göz hizanda değilse ekrana bakmak için bilgisayara doğru sırtını ve boynunu eğersin. Eğilmek yerine ekranın altına kitap gibi bir şeyler koyup ekranı göz hizana yükseltmek sorunu çözer. 

 

Altın Tavsiye 2 :

Ayrıca oturduğun koltuğun kol dayama kısımlarının yeterince yüksek olduğundan emin ol. Alçak kol dayama kenarları, kolunu dinlendirmek istediğinde omzunu düşürmeye ve eğik durmana neden olur.

 

Altın Tavsiye 3 :

Kadınlar mümkün olduğunca yüksek topuklu giymeyi tercih etmemeli. Biliyorum yüksek topuklular çok şık ama ne yazık ki yüksek topuklar omurgadaki baskıyı artırıyor. Baskı artınca kaslar yoruluyor ve omurgayı daha fazla dik tutmayı başaramıyor. Sonunda kendini salıyorsun ve yine eğri durmaya başlıyorsun.

 

Altın Tavsiye 4 :

Cep telefonları son 20 yıldaki kifoz ve duruş bozuklukları artışının en büyük sorumlusu. Mesajlaşırken ya da internette dolaşırken kafan hep öne eğik ve bu postür bozukluğuna neden oluyor. Her gün kaç saat boyunca cep telefonun ile uğraştığını bir düşün. Bu süre boyunca eğik durmak, kifozun varsa ilerlemesine sebep olur, kifozun yoksa bile boyun ve sırt ağrılarını tetikler. Fıtık, kifoz, skolyoz ve disk kayması gibi tehlikeli omurga hastalıklarına yakalanma riskini artırır. Bu nedenle cep telefonunu göz hizasında kullanmalısın. 

 

Altın Tavsiye 5 :

Otururken dik durmana yardımcı olması için eğimli bir ortopedik minder kullan. Uyurken de yan yat ve bacaklarının arasına bir yastık al ki omurganın gece boyunca doğru hizada durmasına yardımcı olur. 

 

Altın Tavsiye 6 : 

 

Şimdi doktorumun tavsiye ettiği ve kifozumu geriletmekte çok faydalı bulduğum kolay bir egzersizi sana göstereceğim. Bunu her gün düzenli olarak sabah uyandığında ve gece yatmadan önce yapmanı istiyorum.

 

Ben buna duvar egzersizi diyorum. Tek yapman gereken bu şekilde duvara iyice yaslanarak kollarını böyle açman. Sonra kollarını yavaşça yukarı ve aşağı doğru hareket ettir. Bu egzersizin başarılı olması için sırtın, kolların, dirseklerin, kısacası vücudunun tamamının hareket boyunca duvar ile temas etmesi önemli. İstersen aynı hareketi oturarak da yapabilirsin. İlk başlarda zorlanırsan yere sırt üstü uzanarak da hareketi tamamlayabilirsin. Her sabah ve akşam 1'er dakika duvar egzersizini yapmanı istiyorum. Çok yararlı olacağından emin olabilirsin.

 

Altın Tavsiye 7 : 

 

Duruşunu düzeltmede , dik durmayı sana hatırlatması gereken bir korse kullanmak çok önemli. Çünkü her ne kadar istekli olsak da dik durmayı unutuyor ve eğik durmaya başlıyoruz. Beddo Dik Duruş Aparatı , minimalist tasarımı ile omuzları geri doğru çekerek vücuda dik durmayı rahat ve konforlu bir şekilde hatırlatıyor.

Yorum Bırak:


Bu Yazıya İlk Yorumu Yapan Siz Olun !